Biura tłumaczeń
Tłumaczenie pisemne: kiedy i po co jest potrzebne?

Tłumaczenie pisemne: kiedy i po co jest potrzebne?

Z tłumaczeniami pisemnymi spotykamy się najczęściej w literaturze oraz na stornach www. Jednak to nie jedyne sytuacje, w których potrzebujemy tłumaczenia pisemnego na angielski lub inny język. Jednak angielski jest najpopularniejszym językiem, na który tłumaczymy wiele tekstów – od postów na Facebooku i Instagramie aż po ważne dokumenty.

Dokumenty poświadczone przez tłumacza przysięgłego są potrzebne w sytuacjach najbardziej oficjalnych, np. w czasie kontaktu z instytucjami państwowymi. Dodatkowo mogą być potrzebne także wtedy, gdy próbujemy sprowadzić ciało zmarłego z zagranicy.

Pisma biznesowe i marketingowe

Jedną z dziedzin, w których należy zadbać o starannie wykonane tłumaczenia pisemne na angielskisą dokumenty handlowe, np. umowy lub bankowe. Dodatkowo tłumaczenia pisemne mogą być przydatne podczas tworzenia raportów z negocjacji biznesowych czy analiz finansowych dla zagranicznych oddziałów firmy.

Tłumaczenia pisemnego wymagają także dokumenty marketingowe, takie jak: umowa marketingowa, plan strategiczny, harmonogramy związane z treściami oraz kalendarz publikacji. Dodatkowo w dokumentach marketingowych może być wymagana kopia w języku angielskim.

Inne dokumenty

Kolejną „działką”, w której tłumaczenia pisemne na angielski są potrzebne to ubieganie się o status studenta lub o staranie o pracę. W takich sytuacjach tłumaczenia wymagają dyplomy i świadectwa ukończenia szkoły średniej lub świadectwo pracy.

Kolejna dziedzina, w której trzeba postarać się o tłumaczenia pisemne na angielski są sprawy urzędowe. Dokumenty do urzędu stanu cywilnego, do sądu lub wnioski o pomoc socjalną to kolejna grupa tekstów, które powinien przetłumaczyć tłumacz przysięgły.

Innymi dokumentami wymagającymi tłumaczenia poświadczonego są:

  • dokumenty dla banku, np. umowa kredytowa, formularze do założenia konta, itp.;
  • dokumenty ubezpieczenia;
  • dokumentacja medyczna lub prawna;
  • pisma procesowe;
  • dokumentacja nieruchomości;
  • certyfikaty lub specyfikacje produktów;
  • dokumentacja samochodu.